قوانین مقررات

حفظ حریم خصوصی

– میدون کار ضمن احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است ، برای خرید ، ثبت نظر یا استفاده از برخی امکانات وب سایت اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن را به کاربران ارائه دهد. برای پردازش و ارسال آگهی ، اطلاعاتی مانند آدرس ، شماره تلفن و ایمیل مورد نیاز است و از آنجا که کلیه فعالیت‌های میدون کار قانونی و مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک صورت می‌گیرد و طی فرایند خرید ، فاکتور رسمی و بنا به درخواست مشتریان حقوقی گواهی ارزش افزوده صادر می‌شود ، از این رو وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و کد ملی برای اشخاص حقیقی یا کد اقتصادی و شناسه ملی برای خریدهای سازمانی لازم است. همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند ، تنها  آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های میدون کار از طریق آنها صورت می‌گیرد. بنابراین درج آدرس ، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری ، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، میدون کار جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت آگهی می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین میدون کار ممکن است برای ارتباط با مشتریان، بهینه سازی محتوای وب سایت و تحقیقات بازاریابی از برخی اطلاعات استفاده کند و برای اطلاع رسانی رویدادها  و اخبار ، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها ، برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید.

– میدون کار ممکن است نقد و نظرهای ارسالی کاربران را در راستای رعایت قوانین وب سایت ویرایش کند. همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربر ، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، میدون کار می‌تواند از اطلاعات ثبت شده برای پیگیری قانونی استفاده کند.

– حفظ و نگهداری رمز عبور بر عهده کاربران است و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی ، کاربران نباید آن را برای شخص دیگری فاش کنند. میدون کار هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند ، مگر اینکه با حکم قانونی مجبور باشد در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد.

– میدون کار همانند سایر وب سایت‌ها از جمع آوری IP و کوکی‌ها استفاده می‌کند، اما پروتکل ، سرور و لایه‌های امنیتی میدون کار و روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیر قانونی جلوگیری می‌کند. میدون کار برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حریم شخصی کاربران همه توان خود را به کار می‌گیرد و امیدوار است که تجربه‌ی خریدی امن، راحت و خوشایند را برای همه کاربران فراهم آورد.

چگونه روی «میدون کار» آگهی بگذارم؟

برای ثبت آگهی در میدون کار، کافی است در قسمت بالا باکس قرمز “ارسال رایگان آگهی” را انتخاب کنید تا وارد مراحل ثبت آگهی در میدون کار شوید. مراحل ثبت آگهی در ادامه به صورت قدم به قدم توضیح داده شده‌اند.

قدم اول: انتخاب دسته‌بندی مناسب

1 – در اولین قدم و پس از ورود به صفحه ثبت آگهی، شما باید دسته‌بندی مناسب کالای موردنظر خود را انتخاب کنید. کالاهای آگهی‌شده بر روی میدون کار به ده دسته‌بندی اصلی تقسیم می‌شوند که این دسته‌بندی‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. با انتخاب هر کدام از این دسته‌بندی‌ها، زیردسته‌های آن‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. انتخاب دقیق دسته‌بندی و زیردسته‌ها، مرتبط‌ترین خریداران را در کمترین زمان ممکن به شما می‌رساند. با انتخاب گزینه “نمایش راهنمای دسته‌بندی‌ها” در بالای صفحه، توضیحات کلی از دسته مربوطه را مشاهده خواهید کرد.

قدم دوم: آپلود تصویر برای آگهی

در این مرحله و پس از انتخاب دسته‌بندی مناسب، می‌توانید برای آگهی خود عکس انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که آمار نشن داده است که آگهی‌های دارای تصویر حدودا سه برابر آگهی‌های بدون تصویر بازدید دارند. شما برای هر آگهی می‌توانید تا ده عکس آپلود کنید. حجم عکس‌ها حداکثر می‌تواند 20 مگابایت باشد، و سایز آن‌ها نباید از 600 در 600 پیکسل کمتر باشد. عکس‌های انتخاب‌شده باید باکیفیت، واقعی و مطابق با قوانین درج عکس باشند. 

با انتخاب گزینه “افزودن عکس”، شما می‌توانید عکس جدیدی گرفته و برای آگهی خود آپلود کنید، یا این که از تصاویر موجود در گالری خود برای این کار استفاده نمایید.

قدم سوم: انتخاب عنوان آگهی و درج توضیحات برای آگهی

حال باید برای آگهی خود عنوان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درج عنوان مناسب برای آگهی، در کنار انتخاب دسته‌بندی مناسب می‌تواند به پیداشدن راحت و سریع آگهی‌های شما کمک نماید. هم‌چنین دقت در تایپ عنوان و نداشتن اشتباه تایپی و املایی نیز بسیار مهم است. سعی کنید عنوان آگهی شما کوتاه، گویا و شامل توضیحات لازم باشد.

شما میتوانید در توضیحات آگهی به اطلاعات مهم در مورد آگهی خود اشاره کنید. هر موضوعی در مورد کالا یا خدمت شما که نیاز به توضیح دارد، باید در توضیحات آگهی درج شود. توجه داشته باشید که درج شماره تلفن (همراه و ثابت) در توضیحات آگهی تمامی دسته‌بندی‌ها (به جز خودرو و املاک) مجاز نیست. امکان درج لینک‌های اینترنتی نیز در توضیحات آگهی وجود ندارد و برای درج لینک‌های اینترنتی باید آگهی خود را در دسته‌بندی خدمات ثبت کنید.

قدم چهارم: درج محدوده ثبت آگهی و ویژگی‌ها

در این مرحله باید محدوده ثبت آگهی خود را انتخاب کنید. انتخاب محله برای آگهی اجباری است، و شما می‌توانید محدوده آگهی خود را پس از انتخاب گزینه محدوده آگهی، از لیست محلات و یا از طریق لوکیشن دقیق بر روی نقشه انتخاب نمایید.

نوع آگهی می‌تواند فروشی یا درخواستی باشد. شما در حالت عادی و هنگامی که می‌خواهید کالا یا خدمتی را بفروشید، نوع روشی را انتخاب خواهید کرد. اما گاهی اوقات به دنبال محصول خاصی می‌گردید و به دنبال فروشنده آن هستید، نوع آگهی را درخواستی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که آگهی‌های درخواستی در لیست آگهی‌های اصلی (فروشی) نمایش داده نمی‌شوند و برای مشاهده آگهی‌های درخواستی، باید فیلتر درخواستی انتخاب شده باشد.

در ادامه، با توجه به دسته‌بندی انتخاب‌شده، تعدادی ویژگی درج‌شده است که انتخاب بعضی اجباری و بعضی اختیاری است. برای مثال، برای خودرو مواردی مانند سال ساخت و برندمدل، برای منزل مسکونی مواردی مانند طبقه و پارکینگ، برای گوشی موبایل مواردی مانند سازنده و … جزو ویژگی‌هایی هستند که انتخابشان می‌تواند کاربران دیگر را در یافتن هر چه دقیق‌تر آگهی شما یاری کند. پبشنهاد ما به شما این است که تمامی ویژگی‌های موجود را انتخاب نمایید، زیرا این مسئله شما را به مشتریان مرتبط‌تر خواهد رساند و بازده آگهی شما را بیشتر خواهد کرد.

با انتخاب قیمت صفر، آگهی شما به صورت “مجانی” نمایش داده خواهد شد. اگر قیمتی برای آگهی خود انتخاب نکنید، آگهی شما “توافقی” نمایش داده خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که تجربه نشان داده است آگهی‌هایی که قیمت دارند، نسبت به آگهی‌های توافقی و مجانی بازدید بیشتری دارند.

با انتخاب گزینه “مایلم معاوضه کنم”، هنگامی که کاربران دیگر فیلتر “معاوضه” را انتخاب کنند، آگهی شما را در لیست مشاهده خواهند کرد. هم‌چنین، عبارت “مایل به معاوضه” نیز در آگهی شما نمایش داده خواهد شد.

قدم پنجم: ثبت اطلاعات تماس

حال باید اطلاعات تماس خود را برای درج در آگهی ثبت کنید. کاربران «میدون کار» از طریق این اطلاعات با شما در ارتباط خواهند بود. درج شماره همراه برای ثبت آگهی در کتاب آذر اجباری است، و کد تایید برای ورود به کتاب آذر نیز به همین شماره ارسال خواهد شد.

با انتخاب گزینه “چت کتاب آذر فعال شود” کاربران می‌توانند علاوه بر تماس تلفنی و پیامکف ار طریق «چت کتاب آذر» نیز با شما در ارتباط باشند.

البته شما می‌توانید با انتخاب گزینه “شماره تلفن در آگهی نمایش داده نشود”، شماره تماس خود را مخفی کنید که در این حالت کاربران فقط از طریق «چت کتاب آذر» با شما در ارتباط خواهند بود.

قدم آخر: در انتظار تایید

حال آگهی شما در صف انتشار قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید وضعیت آگهی خود را از صفحه مدیریت آگهی مشاهده نمایید. در صورتی که ثبت آگهی شما رایگان نباشد، وضعیت آگهی «در انتظار پرداخت» خواهد بود. در صورتی هم که آگهی شما رد و یا تایید و منتشر شود، شما می‌توانید وضعیت آگهی را از صفحه مدیریت آگهی مشاهده کنید. 

لازم به ذکر است که شما می‌توانید در این مرحله، برای آگهی خود شماره ثابت نیز درج کنید. امکان ویرایش و حذف آگهی نیز قبل از تایید شدن وجود دارد.

شرایط ثبت آگهی در «میدون کار» چیست؟

به منظور بهبود تجربه‌ی کاربری، شرایط زیر برای ثبت آگهی در «میدون کار» وضع شده‌اند. رعایت این موارد، علاوه بر افزایش رضایت کاربران، منجر به اثربخشی هرچه بیشتر آگهی‌ها نیز می‌گردد.

  • آگهی منتشر شده به مدت یک ماه بر روی «میدون کار» باقی می‌ماند و در صورت عدم تمدید، آگهی منقضی شده و از روی «میدون کار» پاک می‌شود.
  • در صورت حذف آگهی، پس از گذشت 24 ساعت از حذف، امکان ثبت آگهی مشابه فراهم می‌گردد. این فاصله زمانی در دسته‌بندی خودرو 72 ساعت می‌باشد.
  • هر کاربر مجاز به ثبت حداکثر سه آگهی در روز می‌باشد.
  • هر کاربر مجاز است در هر ماه تعداد محدودی آگهی رایگان در یک شهر و دسته‌بندی به‌خصوص ثبت نماید و برای ثبت تعداد بیشتر آگهی باید هزینه پرداخت کند. 
  • هر آگهی تنها در یک شهر قابل انتشار است.
  • هر آگهی می‌بایست نشان‌دهنده یک نوع کالا یا خدمت باشد.
  • آگهی‌های «درخواستی»، برای کاربرانی نمایش داده می‌شود که فیلتر نمایش آگهی درخواستی را انتخاب کنند.
  • آگهی ثبت شده از طریق برنامه‌‌ی اندروید و iOS «میدون کار»، هم بر روی وبسایت «میدون کار» منتشر شده و هم از طریق موتور‌های جستجو (مانند گوگل) قابل مشاهده و دسترسی است.
  • پس از ثبت و انتشار آگهی، امکان ویرایش اطلاعات تماس و همچنین دسته‌بندی آگهی و شهر وجود ندارد.